Agricultura ecologică este un domeniu aflat în plină ascensiune. Totuși, deși acest tip de agricultură câștigă din ce în ce mai mult teren, cultivatorii din sectorul bio au nevoie de reprezentare, o mână de fier în negociere și de vizibilitate. Aceste trei componente pot fi bifate doar prin asociere. Pentru a deveni un jucător important în relația cu retailerii, producătorii din sectorul fructelor goji bio românești încep să înțeleagă faptul că nu este suficientă doar focalizarea pe valorificarea recoltei, ci este necesară construirea unei relații sănătoase și sustenabile cu retailerii.
Poate cea mai mare greșeală pe care un cultivator o poate face atunci când pornește o investiție este faptul că omite să se asigure că va avea o piață de desfacere. În lipsa unor contracte ferme, a unor negocieri prealabile, producătorul se poate trezi cu o cantitate mare de produs, pe care nu îl poate valorifica la timp și la un preț corect. Eficiența unei investiții este dată nu doar de cantitatea de recoltă ci de stabilirea unui traseu clar înființare cultură-recoltare-depozitare-ambalare-transport-valorificare. Rareori, un producător poate realiza de unul singur acest proces integral. Lăsat la voia întâmplării, procesul se va întrerupe sau va funcționa defectuos.
Aici intervine rolul asociației care asigură un centru de colectare, depozitarea în condiții optime, selecția fructelor de goji bio în funcție de standardele negociate de calitate, ambalarea, transportul și în final menținerea relației cu retailerul și asigurarea cantității pe toată durata contractului.
Un alt rol important al asociației este faptul că amortizează costuri pe care un producător nu le poate suporta. Retailerul poate solicita taxe de raft, buget pentru promoții, poate impune criterii de siguranță și calitate. Asociația are astfel rolul de a negocia aceste aspecte și de a stabili contracte ferme care să-i avantajeze pe producătorii mici și mijlocii.
Pe lângă relația cu retailerii, Asociația Națională a Producătorilor de Goji are un rol important și în relația producător-consumator. Nu este suficient ca fructele să ajungă pe rafturile lanțurilor de magazine, ci scopul final este ca marfa să fie recunoscută, apreciată de consumator și să ajungă în coșul de cumpărături. Ținta ideală este fidelizarea consumatorului față de produs sau marcă și chiar educarea obiceiului său de consum. Se ajunge astfel la cea de-a treia componentă a rolului asociației: vizibilitatea.
Cu sprijinul asociației producătorii pot participa la târguri, evenimente, expoziții, unde își valorifică fructele de goji bio, dar află și un feed-back din partea consumatorului. Producătorul are posibilitatea să ia contact direct cu consumatorul, să-l educe, pentru că de multe ori consumatorul nu este educat și el se duce într-o direcție greșită în ceea ce privește alegerea unor anumite produse. Un exemplu concret: în lipsa unor informații, consumatorul nu va putea să facă diferența între fructele goji de import și fructele goji bio românești, între beneficiile consumării unui fruct bio proaspăt în comparație cu fructele uscate din import. Producătorul are datoria să se asigure că în final consumatorul alege în cunoștință de cauză și calitativ, iar rolul asociației este de a stabili acest contact între cultivator și consumator și de a menține această relație.